26 октомври 2009

22.10.09 : Не е важно кой и как го върши, а защо.

Втората ни лекция се проведе с едноседмично закъснение в кабинета за самоподготовка А25 новичкия и добре охладен компютърен кабинет. Късметлиите, изтеглили асо, ни прочетоха своите вдъхновени от японски гравюри приказки, в които останалата част от групата трябваше след това да открие сходни елементи. Това послужи като мост към втората част от лекцията - запознаването с различни изследователи на приказката и техните основни трудове. Част от имената, които е добре да знаем, са Анти Аарне, Стит Томпсън, Макс Люти, Луц Рьорих, Владимир Проп, Карл Густав Юнг и др. (за съжаление, все още не знаем въпросните имена много добре, поради което вероятно ще се наложи корекция в близкото бъдеше).

След разглеждането на подходите ни беше даден пример как по модела на Проп може да бъде построена една приказка, като в примера фигурираше непреодолимото изпитание - изяждане на бебешко трупче! След това бяхме разделени на групи и получихме задание - в рамките на десет минути, използвайки десет от функциите на Проп, да конструираме малка спретната приказка. За малко да се окаже, че функциите са самотни и, ако авторите не внимават, вкарват свои другарчета в приказките, но за съжаление времето ни свърши и не стигнахме до обсъждане на този интересен феномен.

Можете да свалите изпратените до сега приказки от тук, но не забравяйте - ако все още не сте писали приказка, не можете да се смеете на колегите!